Τα Παιδιά μας και Εμείς: Τα Προσωπικά μας Όρια
Σκοπός του σεμιναρίου:
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει αποτελεσματικά στην δημιουργία ενός οροθετημένου και ανεξάρτητου παιδιού. Για να είναι ικανός ο γονιός να δώσει την εμπιστοσύνη και τον ‘χώρο’ στο παιδί του να αναπτυχθεί, χρειάζεται ο ίδιος να έχει την υποστήριξη και την κατανόηση για τις προσωπικές του ανάγκες και τα προσωπικά του ζητήματα.
Θέματα που θα συζητηθούν:
· Τί είναι Διαχείριση Σταδιοδρομίας – Επαγγελματικός Προσανατολισμός;
· Ποιός είναι ο ρόλος των γονέων στην επιλογή σταδιοδρομίας- καριέρας του παιδιού τους;
· Παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία των γονιών με τα παιδιά τους
· Παράγοντες που δημιουργούν αλληλεξάρτηση και αρνητικές επιδράσεις
· Στοιχεία από την οικογένεια που επηρεάζουν θετικά και αρνητικά την οριοθέτηση του παιδιού ως ανεξάρτητο άτομο
· Ο ρόλος των γονιών στην διαδικασία των επιλογών και των αποφάσεων των παιδιών τους
· Ο φαύλος κύκλος ‘ άγχος – μελέτη – απόδοση ’: Τί κάνουμε;
· Τρόποι ενθάρρυνσης για την υποστήριξη και ανάπτυξη του δυναμικού των παιδιών τους
Σε ποιους απευθύνεται:
Σε γονείς (10-15 άτομα)
Διάρκεια: 10 ώρες
“Τα παιδιά μας και εμείς: μια ήρεμη συνύπαρξη ή σύγκρουση Τιτάνων;”
Σύντομη περιγραφή: η ανατροφή των παιδιών είναι μια ιδιαίτερα σύνθετη διαδικασία που “ακουμπάει” ευαίσθητες χορδές των γονιών που πολλές φορές αδυνατούν να διαχειριστούν. Πως μπορούμε να κατανοήσουμε τα δικά μας σκοτεινά κομμάτια, να καταλάβουμε πως δυσκολεύουν τον γονεικό μας ρόλο και να δούμε αν μπορούμε άραγε να κάνουμε κάτι για αυτά;;
Σκοπός-Στόχοι: Συνειδητοποιώντας μέσα από ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων και συζήτηση, με τρόπο ανώδυνο και όχι απειλητικό, κομμάτια γονεικά που δυσκολεύουν τον γονιό να λειτουργήσει αποτελεσματικά, επιτυγχάνουμε την άνευ όρων αποδοχή των παιδιών μας και πετυχαίνουμε την μέγιστη δυνατή επικοινωνία με τα έφηβα παιδιά μας. Η συνύπαρξή μας γίνεται ταξίδι ωρίμανσης και για τους δυο και όχι παιχνίδι δυνάμεων και συγκρούσεων…..
Θεματικοί άξονες:
• Γνωρίζω τον εαυτό μου: διαφορά μεταξύ του να είμαι ενήλικας και του να είμαι γονιός. Τι θα πει “ενήλικας γονιός”;
• Προβολές που κάνουμε στα παιδιά μας
• Προσδοκίες που έχουμε, τόσο από τον εαυτό μας, όσο και από τα παιδιά μας
• Τα ιδανικά χαρακτηριστικά της οικογενειακής ατμόσφαιρας
• Τι μας εμποδίζει στο να τα πετύχουμε
• Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό
• Αποδοχή των εφήβων όπως εκείνα πραγματικά είναι
• Τι θα πει άραγε “ ήρεμη συνύπαρξη” και πως μπορούμε να το πετύχουμε
Διάρκεια: 12 ώρες
Που απευθύνεται:
Σε γονείς εφήβων με διάθεση να δουλέψουν με τον εαυτό τους!!
(ελάχιστος αριθμός 7 άτομα-μέγιστος αριθμός 14 άτομα)
Εισηγητής:Αγγελική Χούγια, Μ.Α. , Ψυχολόγος, Οικογενειακή Θεραπεύτρια
“Πώς αγκαλιάζω έναν σκαντζόχοιρο;”
Σύντομη περιγραφή:
Το εργαστήριο αυτό ασχολείται με την υποστήριξη των γονέων σε θέματα που αφορούν στη σχέση τους με τα παιδιά, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, και η ενδυνάμωση του ρόλου τους στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
Στόχος:
Η ομάδα αποσκοπεί στην κατανόηση των ειδικών αναγκών και αλλαγών αυτής της ηλικιακής περιόδου, και, μέσα από την συστηματική ενημέρωση και εκπαίδευση, στην καλύτερη αντιμετώπισή τους.
Θεματικοί άξονες:
· Έφηβοι: πώς νιώθουν και πώς σκέφτονται
· Συναισθηματικές ανάγκες των εφήβων
· Στόχοι πίσω από τις «δύσκολες» συμπεριφορές
· Κατανόηση και διαχείριση «προκλητικών» συμπεριφορών
· Ενθαρρύνοντας την καλύτερη συμπεριφορά
· Επίλυση συγκρούσεων
· Πώς να θέσω όρια;
· Συμπεριφορές που καλλιεργούν τις καλές σχέσεις
· Πώς βλέπουν οι έφηβοι τον εαυτό τους; Πώς βλέπουν οι γονείς τους εφήβους;
Που απευθύνεται:
Σε γονείς με παιδιά εφηβικής ηλικίας (ελάχιστος αριθμός 6 άτομα – μέγιστος 15)
Διάρκεια: 9 ώρες
Εισηγήτρια: Ισμήνη Καραγιάννη, ΜSc Ψυχολόγος
“ Έφηβοι: επαναστάτες χωρίς αιτία;”
Σύντομη περιγραφή:
Το εργαστήριο αυτό ασχολείται με την καλύτερη κατανόηση των αναπτυξιακών προκλήσεων αυτής της περιόδου, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της, και την σημασία της δικής τους συμβολής στην δημιουργία αυτόνομων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Στόχος:
Στόχος είναι οι γονείς να είναι σε θέση να κατανοούν καλύτερα το παιδί τους και να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του, με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλλουν στη δημιουργία αυτόνομων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Θεματικοί άξονες:
· Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της εφηβείας
· Αλλαγές σε σωματικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο
· Επαναπροσδιορισμός των σχέσεων μέσα στην οικογένεια
· Ενθαρρύνοντας την υπευθυνότητα και την αυτονομία των παιδιών
· Πώς καλλιεργώ την αυτοπεποίθηση στον έφηβο
· Στάσεις και φόβοι των γονέων
· Οικογενειακό κλίμα – γονεϊκό ύφος (parenting styles)
Που απευθύνεται:
Σε γονείς με παιδιά εφηβικής ηλικίας (ελάχιστος αριθμός 6 άτομα – μέγιστος 15)
Διάρκεια: 9 ώρες
Εισηγήτρια: Ισμήνη Καραγιάννη, ΜSc Ψυχολόγος
“Γονείς και έφηβοι σε κρίση – Πώς να επικοινωνείτε δημιουργικά με το παιδί σας”
Σύντομη περιγραφή:
Βασική επιδίωξη αυτής της ομάδας είναι η μετατροπή μιας δύσκολης δοκιμασίας, που μπορεί να κάνει τους γονείς να νιώσουν αναποτελεσματικοί και αποτυχημένοι, σε μία ευχάριστη και αποτελεσματική διαδικασία.
Στόχος:
Η απόκτηση εργαλείων που θα έχει στη διάθεσή του ο γονιός ώστε να μπορεί να επιλύει συγκρούσεις, να μεταφέρει τα μηνύματα που θέλει με εποικοδομητικό τρόπο, να ενθαρρύνει την υπευθυνότητα και την αυτονομία των παιδιών, και να αναπτύσσει ουσιαστική σχέση με το παιδί αλλά και τον σύντροφο.
Θεματικοί άξονες:
· Η επικοινωνία είναι μια δεξιότητα που μαθαίνεται
· Πώς αναπτύσσουμε τις συνθήκες ουσιαστικής επικοινωνίας;
· Ποια είναι τα συνήθη εμπόδια και οι συνέπειες;
· «Δεν με ακούει» ή «δεν με…υπακούει;»
· Πώς εκφράζω τα θετικά και τα αρνητικά μου συναισθήματα δημιουργικά;
· Ακούω το παιδί – ακόμα και όταν εκείνο δεν μιλάει
· Επικοινωνία με τον θυμωμένο έφηβο
· 10 τρόποι για να ενθαρρύνετε το παιδί σας
Που απευθύνεται:
Σε γονείς με παιδιά εφηβικής ηλικίας (ελάχιστος αριθμός 6 άτομα – μέγιστος 15)
Διάρκεια: 9 ώρες
Εισηγήτρια: Ισμήνη Καραγιάννη, ΜSc Ψυχολόγος
“Οι γονείς στα θρανία”
Περιγραφή:
Η ΣΕΠ& E-CAREER ASSOCIATES σε συνεργασία με την nlpingreece διαθέτοντας ομάδα εξειδικευμένων NLP coaches, ανταποκρινόμενη σε ερωτήσεις και ανησυχίες γονέων, στην προσπάθεια τους να στηρίξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη ανάπτυξη των παιδιών τους, οργανώνει μία σειρά μαθημάτων για γονείς που βασίζονται στη γνώση των τεχνικών του συστήματος NLP για την αξιοποίηση του δυναμικού τους.
Τα σύστημα NLP Neuro-Linguistic Programming προσφέρει τεχνικές να καταλάβουμε:
· Πως καταγράφονται στο μυαλό ενός παιδιού οι εμπειρίες από το περιβάλλον του και πως μπορεί να αξιοποιηθεί η πληροφορία αυτή.
· Πως μαθαίνει το μυαλό, πως εξελίσσεται και πως αναπτύσσεται.
· Πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να αναδείξουμε τις δυνατότητες των παιδιών μας.
Πως μπορούμε να κερδίζουμε στην κάθε ώρα και στιγμή μαζί τους:
· Γνωρίζοντας τι και πώς να απαντούμε ώστε να διευρύνουν την αντιληπτικότητά τους.
· Δείχνοντας τους τρόπους να ανταπεξέρχονται με μεγαλύτερη ευκολία στα μαθήματα τους, κάνοντας το διάβασμα παιχνίδι και παραμύθι.
· Βοηθώντας τους να αξιοποιούν τη φαντασία τους και να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους παίζοντας με τα παιχνίδια του μυαλού τους.
· Μιλώντας και παίζοντας με τις λέξεις με τρόπο που να εντυπώνονται στοιχεία μέσα τους που να τους βοηθούν να μην «κολλούν», και να προχωρούν σε ότι βάζουν στις μελλοντικές τους επιδιώξεις.
· Θωρακίζοντας την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους επενδύοντας στις αξίες και τις αρχές που διαμορφώνονται μέσα από εμπειρίες και διδάγματα.
· Καλλιεργώντας το έδαφος ώστε να τα βγάζουν πέρα με τις παρέες τους και τις μελλοντικές κοινωνικές τους συναναστροφές τους.
Θεματικές ενότητες:
· Ενότητα 1: Τι είναι το σύστημα NLP: Μαθαίνοντας και καταλαβαίνοντας τον τρόπο που οι άνθρωποι σκέφτονται και ενεργούν, μαθαίνουν, υιοθετούν συμπεριφορές (τι κάνουν, πώς και γιατί),
· Ενότητα 2 : Παίζοντας με τα παιχνίδια του μυαλού – Αξιοποιώντας τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους
· Ενότητα 3 & 4: Ξυπνώντας την ευελιξία της σκέψης τους
a) Η μαγεία και η αξιοποίηση των παιδικών εύστοχων ερωτήσεων. Μιλώντας και παίζοντας έξυπνα με τις λέξεις με τρόπο που να εντυπώνονται στοιχεία μέσα τους που να τους βοηθούν να σκέφτονται και να μην «κολλούν», και να προχωρούν σε ότι βάζουν στις μελλοντικές τους επιδιώξεις.
b) Οι τεχνικές που τους βοηθούν να σκέφτονται πολύπλευρα και χωρίς στεγανά και οι εφαρμογές τους στην επικοινωνία και την παρουσίαση θέσεων.
· Ενότητα 5: Κερδίζοντας την εμπιστοσύνη και τη φιλία τους. Ο χορός των κινήσεων και των εκφράσεων και η αναγνώριση και αξιοποίηση των μηνυμάτων που μας στέλνουν.
Σε ποιους απευθύνεται:
Ο μέγιστος αριθμός συμμετοχών είναι 10, πράγμα το οποίο δίνει τη δυνατότητα για εξατομικευμένο coaching και άμεσο feedback προς τους μετέχοντες κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.
· Σε γονείς οι οποίοι μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα και παρέα με τα παιδιά τους.
· Σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι θέλουν να ενισχύσουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους και να διευκολύνουν την προσέγγιση τους με τους μαθητές τους.
Διάρκεια: 12,5 ώρες
Εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου, Phd Licensed NLP Coach & Trainer
“Μια κρίση μπορεί να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους;”
Σύντομη περιγραφή
Με μια γρήγορη ματιά γύρω μας στον τρόπο που μιλά και αντιδρά ο κόσμος στα μηνύματα της εποχής θα έλεγε κανείς ότι σε μία κρίση μάλλον φτάνει κάποια στιγμή όπου τείνει να σταματά το μυαλό. Παγώνει η σκέψη μη ξέροντας τι άλλο να κάνουμε μπροστά στον καταιγισμό μηνυμάτων καταστροφής, συναισθημάτων απαισιοδοξίας. Και γεννάται το ερώτημα: «Εχουμε επιλογές;».
To εκπαιδευτικό πρόγραμμα NLP υποστηρίζει τους ανθρώπους στο να μεταμορφώσουν τον τρόπο που σκέφτονται, αισθάνονται και ενεργούν και να μάθουν να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων
Θεματικοί άξονες:
· Αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο που σκεπτόμαστε και αντιμετωπίζουμε
καταστάσεις
· Πώς “φτιάχνουμε” στο μυαλό μας τις σκέψεις μας και δίνουμε νόημα στις
εμπειρίες μας.
· Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε και να επηρεάσουμε τις σκέψεις μας
ώστε να στηρίζουμε με τρόπο δημιουργικό τις διαθέσεις μας, και τις
επιδόσεις μας που μας οδηγούν ευκολότερα στο αποτέλεσμα που θέλουμε
· Πώς ξεπερνούμε, προβλήματα, ανησυχίες και εμπόδια που συνήθως
κρατούν πίσω τους ανθρώπους.
· Πώς δημιουργούμε για τον εαυτό μας τα κατάλληλα πλαίσια που
κατευθύνουν την επίτευξη στόχων κα επιδιώξεων, και εξασφαλίζουν
οικονομική και επαγγελματική ανάπτυξη, προσωπική ισορροπία,
συναισθηματική σταθερότητα.
Που απευθύνεται:
Σε γονείς (ελάχιστος αριθμός 6 άτομα – μέγιστος 15)
Διάρκεια: 15 ώρες
Εισηγητής: Αλεξάνδρα Ευθυμιάδου, Phd Licensed NLP Coach & Trainer
“Basic skills in ensuring mental fitness”
Purpose:
This seminar aims to equip participants with techniques and skills in ensuring mental fitness.
Participants will be encouraged to develop resilience to adversity by enhancing mental fitness.
Areas to be explored in relation to mental fitness will be:
· Valuing yourself (why this is important & how self-worth can be increased)
· Recognising that you can change (recognising when we are stuck, the habitual ways and patterns we adopt to deal with change & the conditions needed for constructive change)
· Self-management, managing destructive feelings & distorted thinking (identify goals & values, manage time effectively & manage the emotional and thinking blocks to change)
· Problem-solving (the techniques of problem-solving, confronting avoidance & seeking help)
· Building self-confidence & self-esteem (strategies for building confidence & self-esteem)
Participants: parents ( 8-16 participants)
Duration: 9 hours
Instructor: Dr Katingo Hadjipateras-Giannoulis, Chartered Clinical Psychologist
“Basic skills in ensuring mental fitness”
Purpose:
This seminar aims to equip participants with techniques and skills in ensuring mental fitness.
Participants will be encouraged to develop resilience to adversity by enhancing mental fitness.
Areas to be explored in relation to mental fitness will be:
· Valuing yourself (why this is important & how self-worth can be increased)
· Recognising that you can change (recognising when we are stuck, the habitual ways and patterns we adopt to deal with change & the conditions needed for constructive change)
· Self-management, managing destructive feelings & distorted thinking (identify goals & values, manage time effectively & manage the emotional and thinking blocks to change)
· Problem-solving (the techniques of problem-solving, confronting avoidance & seeking help)
· Building self-confidence & self-esteem (strategies for building confidence & self-esteem)
Participants: parents ( 8-16 participants)
Duration: 9 hours
Instructor: Dr Katingo Hadjipateras-Giannoulis, Chartered Clinical Psychologist
“Tips on improving self-esteem”
Purpose:
This seminar aims to equip participants with the tools to identify and change negative self-beliefs, banish self-doubt and adopt behavior patterns conducive to positive self-esteem.
The seminar will give participants practical ways to develop self-esteem.
Areas that will be addressed include:
· What is self-esteem (& how it differs from self-confidence?)
· Golden keys to self-esteem
· Strategy for emotional healing
· Strategies for breaking self-destructive habits
· Strategies for self-protection
· Self-help interventions
· How to maintain self-esteem
Participants: parents ( 8-16 participants)
Duration: 12 hours
Instructor: Dr Katingo Hadjipateras-Giannoulis, Chartered Clinical Psychologist